niedziela, 1 kwietnia 2012

Babka rumowa dwukolorowa

Składniki:
4 jajka
300g mąki
200g cukru
1 kostka masła
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka kakao
2 łyżeczki aromatu rumowego
szczypta soli


Białka ubiłam ze szczyptą soli na sztywną pianę.
Miękkie masło utarłam z cukrem, aromatem i żółtkami. Mąkę wymieszałam z proszkiem. Do masy maślanej dodałam mąkę wymieszaną z proszkiem i wymieszałam mikserem. Na koniec dodałam pianę i delikatnie wymieszałam.

Foremkę wysmarowałam dokładnie masłem i wysypałam bułką tartą.
Ciasto podzieliłam na pół. Do jednej połowy dodałam kakao. 
Ciasto wyłożyłam do foremki.
U mnie najpierw jasne później ciemne ale kolejność wykładania ciasta oczywiście dowolna :) 
Piekłam w nagrzanym do 180st piekarniku około godziny

SMACZNEGO!
przepis bierze udział w akcjach


1 komentarz:

  1. Witam, zgłosiłaś do akcji wielkanocnej wiele fajnych przepisów, ale zgodnie z zasadami akcji mogą być one zaakceptowane pod warunkiem, że każdy zgłaszany przepis będzie opatrzony banerkiem lub linkiem akcji :) Proszę więc o poprawki. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń