Szukaj w tym blogu

Ładowanie...

czwartek, 5 kwietnia 2012

Kapuśniak ze świeżej kapusty


Składniki:
2-2,5 litra bulionu (ja miałam wywar z gotowania golonki więc go wykorzystałam)
pół główki białej kapusty
2 liście laurowe
4 ziarna ziela angielskiego
8 ziaren pieprzu
1 łyżka cukru
1 duża cebula
5 ziemniaków
3 marchewki
2 łyżki koncentratu pomidorowego - mogą być dwa obrane i pokrojone pomidory
chili
czosnek granulowany
majeranek

Posiekaną kapustę gotowałam około 30-40 minut w bulionie z liśćmi laurowymi, zielem angielskim, pieprzem i cukrem. Pod koniec gotowania wrzuciłam garść kminku. Pogotowałam jeszcze około 5 minut.
W czasie gdy gotowała się kapusta na patelni, na rozgrzanym maśle podsmażyłam drobno posiekaną cebulę. Gdy była już miękka dodałam czubatą łyżkę mąki i jeszcze chwilę ze sobą podsmażyłam. 
Cebulę, pokrojone w kostkę ziemniaki i startą na dużych oczkach marchew dodałam do gotującej się kapusty i gotowałam jeszcze razem około 30 minut.
Dodałam koncentrat, chili, majeranek oraz czosnek i pogotowałam jeszcze 5 minut.

SMACZNEGO!

19 komentarzy:

  1. Jeszcze nigdy nie jadłam tak pysznego, aromatycznego kapuśniaku ze słodkiej kapusty. Cała rodzinka się zajadała. Na drugi raz muszę ugotować podwójną, a nawet potrójną ilość :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam sie w 100 % :)

      Usuń
    2. bardzo mi miło, że smakowało :)

      Usuń
  2. Zupa niesamowicie pyszna trochę zdziwił mnie cukier w jej składzie ale jestem pozytywnie zaskoczona;) Pychota

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam kapuśniak wg Twojego przepisu, jedynie co mi przeszkadza to kminek, jak będę gotowała drugi raz to ominę kminek. Ale ogólnie zupa bardzo dobra. Ja nie miałam chilli w proszku, dałam papryczki chili suszone Bird's Eye dosłownie kilka sztuk tego maleństwa, ale kto je zna, ten wie o co mi chodzi z tymi papryczkami :-D Uhhhhh Ale i tak zupa smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  4. troszke za duzo pieprzu dałam ale tak to wyszło mega pyszne. Dzięki za przepis, jeszcze nie raz z niego skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie przepadam za kapuśniakiem, ale ten jest naprawdę pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monika to dokładnie tak jak ja :)

      Usuń
  6. Pierwszy raz robilam kapusniak ze slodkiej kapusty , normalnie zawsze robilam tylko z kiszonej :) ale ten przepis jest super ja tylko dodalam podsmazona kielbaske w kostke och palce lizac :)polecam.....-----Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu,
      dziękuję, że spróbowałaś i cieszę się, że się nie zawiodłaś :)
      z kiełbaską z pewnością wyszło pyszne

      Usuń
  7. Martunia! kapuśniak superowy! Marta K.

    OdpowiedzUsuń
  8. skończyłam gotować i właśnie go wcinamy !! często robię kapuśniaczki, na różne sposoby, ale proporcje u Ciebie w przepisie są idealne...niam niam...e ! idę po repetę !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      bardzo mnie cieszą takie słowa
      dziekuję, że tu zaglądasz

      Usuń
  9. Czy można zrobić na rosole drobiowym, który mi został z wczorajszego obiadu? Rosół był gotowany wraz z zielem angielskim,pieprzem ziarnistym,liściem laurowym. Więc teraz nie wiem czy jakbym gotowała na tym rosole to ominąć wymienione przyprawy czy je dodać i gotować wszystko dokładnie wg twojego przepisu. Bardzo proszę o radę. Pozdrawiam Marta Ś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć,
      Marta jak najbardziej możesz skorzystać z ugotowanego wcześniej rosołu.
      Będzie miał po prostu łagodniejszy smak niż ten z golonki.
      Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale miałam przeprowadzkę i nie małe problemy techniczne z dostępem do internetu :(

      Usuń
  10. ja będę dziś gotować... ślinka mi cieknie na samą myśl...

    OdpowiedzUsuń