czwartek, 5 kwietnia 2012

Kapuśniak ze świeżej kapusty


Składniki:
2-2,5 litra bulionu (ja miałam wywar z gotowania golonki więc go wykorzystałam)
pół główki białej kapusty
2 liście laurowe
4 ziarna ziela angielskiego
8 ziaren pieprzu
1 łyżka cukru
1 duża cebula
5 ziemniaków
3 marchewki
2 łyżki koncentratu pomidorowego - mogą być dwa obrane i pokrojone pomidory
chili
czosnek granulowany
majeranek

Posiekaną kapustę gotowałam około 30-40 minut w bulionie z liśćmi laurowymi, zielem angielskim, pieprzem i cukrem. Pod koniec gotowania wrzuciłam garść kminku. Pogotowałam jeszcze około 5 minut.
W czasie gdy gotowała się kapusta na patelni, na rozgrzanym maśle podsmażyłam drobno posiekaną cebulę. Gdy była już miękka dodałam czubatą łyżkę mąki i jeszcze chwilę ze sobą podsmażyłam. 
Cebulę, pokrojone w kostkę ziemniaki i startą na dużych oczkach marchew dodałam do gotującej się kapusty i gotowałam jeszcze razem około 30 minut.
Dodałam koncentrat, chili, majeranek oraz czosnek i pogotowałam jeszcze 5 minut.

SMACZNEGO!

29 komentarzy:

  1. Jeszcze nigdy nie jadłam tak pysznego, aromatycznego kapuśniaku ze słodkiej kapusty. Cała rodzinka się zajadała. Na drugi raz muszę ugotować podwójną, a nawet potrójną ilość :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupa niesamowicie pyszna trochę zdziwił mnie cukier w jej składzie ale jestem pozytywnie zaskoczona;) Pychota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super, że Ci podpasowało :)

      Usuń
    2. Kiedy do potrawy używam pomidory lub koncentrat pomidorowy, zawsze doprawiam ją szczyptą cukru.
      Moja babcia mówiła, że odrobina cukru podkreśla smak pomidorów:)

      Usuń
  3. Zrobiłam kapuśniak wg Twojego przepisu, jedynie co mi przeszkadza to kminek, jak będę gotowała drugi raz to ominę kminek. Ale ogólnie zupa bardzo dobra. Ja nie miałam chilli w proszku, dałam papryczki chili suszone Bird's Eye dosłownie kilka sztuk tego maleństwa, ale kto je zna, ten wie o co mi chodzi z tymi papryczkami :-D Uhhhhh Ale i tak zupa smaczna.

    OdpowiedzUsuń
  4. troszke za duzo pieprzu dałam ale tak to wyszło mega pyszne. Dzięki za przepis, jeszcze nie raz z niego skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie przepadam za kapuśniakiem, ale ten jest naprawdę pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pierwszy raz robilam kapusniak ze slodkiej kapusty , normalnie zawsze robilam tylko z kiszonej :) ale ten przepis jest super ja tylko dodalam podsmazona kielbaske w kostke och palce lizac :)polecam.....-----Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu,
      dziękuję, że spróbowałaś i cieszę się, że się nie zawiodłaś :)
      z kiełbaską z pewnością wyszło pyszne

      Usuń
  7. Martunia! kapuśniak superowy! Marta K.

    OdpowiedzUsuń
  8. skończyłam gotować i właśnie go wcinamy !! często robię kapuśniaczki, na różne sposoby, ale proporcje u Ciebie w przepisie są idealne...niam niam...e ! idę po repetę !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)
      bardzo mnie cieszą takie słowa
      dziekuję, że tu zaglądasz

      Usuń
  9. Czy można zrobić na rosole drobiowym, który mi został z wczorajszego obiadu? Rosół był gotowany wraz z zielem angielskim,pieprzem ziarnistym,liściem laurowym. Więc teraz nie wiem czy jakbym gotowała na tym rosole to ominąć wymienione przyprawy czy je dodać i gotować wszystko dokładnie wg twojego przepisu. Bardzo proszę o radę. Pozdrawiam Marta Ś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć,
      Marta jak najbardziej możesz skorzystać z ugotowanego wcześniej rosołu.
      Będzie miał po prostu łagodniejszy smak niż ten z golonki.
      Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale miałam przeprowadzkę i nie małe problemy techniczne z dostępem do internetu :(

      Usuń
  10. ja będę dziś gotować... ślinka mi cieknie na samą myśl...

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja troche zmodyfikowalam wedle wlasnego uznania, tj. pominelam ziemniaki, ugotowalam na kostce rosolowej z dodatkem wegety, dodalam selera startego razem z marchewka a zamiast cebuli wybralam por. Zupa pszeeepyszna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kombinowanie jest fajne, a jeśli wychodzi z tego coś pysznego tym bardziej :)

      Usuń
  12. Ja będę gotować drugi raz i też mi bardzo smakowało. Bardzo dziękuje za przepis. Ela

    OdpowiedzUsuń
  13. ja własnie gotuję, już się doczekać nie możemy :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kochani ja robiłem na wywarze z wędzonych kości karkowych, dodalem wedzony boczek, kielbasę a zamiast kminku wrzuciłem suszony rozmaryn. Wyobraźcie sobie ten zapach wędzonki w całym domu. Jak pachniało - tak smakowało. Brawooooo. Super przepis. Kuchenne matoły niech się biorą do roboty przy kapuśniaku :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kminek i mąka - występują w treści przygotowań a nie ma ich na liście składników..

    OdpowiedzUsuń