poniedziałek, 9 kwietnia 2012

Krem z zielonego groszku

Składniki:

700 ml bulionu
pół opakowania mrożonego groszku
pół opakowania sera feta
100 ml śmietany 18%
2 ząbki czosnku
1 duża cebula lub 2 spore dymki
dwa ziemniaki
sól, pieprz w ziarenkach
łyżeczka chilli

Do gorącego bulionu włożyłam obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki. Gotowałam około 12-15 minut.
W tym czasie cebulę pokroiłam w drobną kostkę i przesmażyłam na rozgrzanym maśle.
Do podgotowanych ziemniaków dodałam groszek, cebulę, poszatkowany czosnek oraz przyprawy i gotowałam jeszcze 15 minut (do miękkości groszku).
Jogurt dokładnie wymieszałam z serem feta przy użyciu blendera, na koniec mieszania dodałam trochę gorącej zupy.
Zupę zdjęłam z ognia i przy pomocy blendera zmiksowałam na gładki krem. Dodałam jogurt z fetą i jeszcze raz dokładnie wymieszałam.
Postawiałam na ogniu i zagotowałam.
Podałam w chlebie z groszkiem ptysiowym.

SMACZNEGO!

1 komentarz: