niedziela, 10 kwietnia 2011

Pulpety w sosie pomidorowym

Przepis podpatrzony w programie Nigelli i oczywiście zmodyfikowany :)

Pulpety:250 g mielonej wieprzowiny
250 g mielonej wołowiny
1 jajko
2 łyżki świeżo startego parmezanu
2 starte ząbki czosnku
1 łyżeczka suszonego oregano
3 łyżki tartej (w razie potrzeby może być więcej)
pieprz, sól
Sos pomidorowy:1 cebula
2 ząbki czosnku
1 łyżeczka suszonego oregano
1 łyżka masła
1 łyżka oliwy
500 g przecieru pomidorowego (ja dałam 1 puszkę pomidorów krojonych bez skórki i zmiksowałam)
szczypta cukru
sól i pieprz, ja dodaję jeszcze zioła prowansalskie i bazylię
100 ml mleka
Składniki na pulpety mieszamy w dużej misce i lepimy kulki – mniejsze niż na kotlety. Układamy na tacy lub półmisku i wstawiamy na pół godziny do lodówki.
Cebulę, czosnek i oregano siekamy w blenderze, malakserze lub po prostu bardzo drobno siekamy. Do garnka wlewamy oliwę, dodajemy masło i zmiksowaną mieszankę. Smażymy na małym ogniu, mieszając, aż cebula i czosnek zeszklą się. Dodajemy przecier (w moim przypadku były to pomidory z puszki zmiksowane w blenderze), 1,5 szklanki zimnej wody, cukier, sól i pieprz i zagotuj sos.
Dodajemy mleko i pulpeciki (po jednym). Nie mieszamy dopóki mięso nie zmieni koloru z różowego na brązowy. Gotujemy częściowo przykryte przez 20 minut.
Ja w tym miejscu dodaję jeszcze 2 łyżki śmietany wymieszanej z dwoma łyżkami mąki.
Ponownie doprawiamy sos, do ostrości ja dodaję 1-2 łyżeczki chili J
SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz