poniedziałek, 24 października 2022

Gulasz z dynią

 🎃🎃Dynia dynia dynia...🎃🎃

Okres roku mieniący się kolorami jesieni, podczas którego w mojej kuchni króluje kolor pomarańczowy oraz korzenne zapachy. Wszystko to sprawia, że deszcz dzwoniący w parapety przestaje być tak nostalgiczny.

Zapraszam Was serdecznie do mojego dyniowego zakątka

Tym razem ugotujmy razem ten rozgrzewający gulasz.


Składniki:
✔500g żeberek (ja miałam końcówkę "ogonka żeberek" bez kości, ale doskonale sprawdzi się tutaj również szynka, chudy kawałek wołowiny czy drób - w zależności od tego jakiego mięsa użyjesz, tak będzie zmieniał się czas przygotowania potrawy)
✔1 sztuka dyni hokkaido - moja przed pokrojeniem i obraniem ważyła 650g
✔300g marchewki (waga przed obraniem)
✔1 średnia cebula
✔500g ziemniaków (waga przed obraniem)
✔2 łyżki sosu sojowego
✔mąka
✔sól, pieprz
✔1 płaska łyżka curry

Mięso pokrój w małe kawałki.
Do miski wsyp mąkę i dodaj mięso. Dokładnie ze sobą wymieszaj. Ja do mąki dodałam jeszcze łyżeczkę mieszanki meat masala, którą mąż przywiózł mi prosto z Indii, ale możesz spokojnie pominąć ten krok.

Marchewkę obierz i pokrój w pół centymetrowe plastry. Jeśli masz dużą sztukę to każdy plaster jeszcze na pół.

W garnku z grubym dnem podgrzej tłuszcz i podsmaż na nim posiekaną drobno cebulę.
Gdy zacznie się szklić dodaj kawałki mięsa obtoczone w mące. Podsmaż na sporym ogniu do czasu gdy mięso nabierze brązowego koloru - jeśli używasz drobiu pamiętaj, że jego obróbka powinna trwać krócej niż wieprzowiny czy wołowiny, ponieważ drób szybko się wysuszy i będzie niesmaczny.
Dodaj marchewkę i podsmażaj jeszcze 2 minuty.

Dodaj sos sojowy, curry i 500 ml wody. Wody może będziesz potrzebować więcej, ważne by mięso było przykryte płynem nie mniej niż w 3/4 wysokości. Zmniejszasz ogień, przykrywasz i ustawiasz timer na 1 godzinę - od czasu do czasu mieszaj. I znów przypomnę. Jeśli używasz drobiu to czas gotowania nie będzie dłuższy niż 30 minut.

W tym czasie obierz i pokrój dynię i ziemniaki. Wszystko powinno być tej samej wielkości. Kawałki nie większe niż 1cm/1cm.

Po godzinie sprawdź miękkość mięsa (drób po 30 minutach). Wołowina i wieprzowina będą na bank potrzebowały jeszcze czasu choć moje żeberka ostatnio bardzo mnie zaskoczyły i po 1,5 godziny rozpadały się przy naciśnięciu widelcem. Nie poznasz zatem ostatecznego czasu gotowania. 
Dodaj sól i pieprz.
Od tego momentu sprawdzaj twardość mięsa co 20-30 minut.
Gdy już będzie miękkie dodaj ziemniaki i dynię. Gotuj około 15-20 minut do czasu aż ziemniaki i dynia zmiękną. Pilnuj jednak by się nie rozgotowały.

Dopraw do smaku solą i pieprzem.

SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz