sobota, 10 grudnia 2011

Bajaderki


... wczoraj koleżanka zaprezentowała mi przepis na bajaderki, po lekkim zmodyfikowaniu dzis powstały te kuleczkowe pyszności ...


Składniki:

400g herbatników (u mnie 300g herbatników i około 100g biszkoptów)
1 szkl cukru
500g margaryny
1/2 szkl wody
3 łyżki gorzkiego kakao
150g powideł śliwkowych
aromat rumowy
bakalie - ulubione
wiórki kokosowe


Wodę, maragrynę, cukier i kakao rozpuszczamy na małym ogniu do uzyskania jednolitej masy i odstawiamy ją do wystudzenia.

Kiedy masa wystygnie dodajemy do niej dokładnie pokruszone herbatniki i 2 łyżeczki aromatu (można dodać prawdziwego rumu... mniam...). Ja dodałam jeszcze garść orzechów laskowych i płatków migdałów, które dokładnie rozdrobnił mój kucheny pomocnik - blender :) bosssskie urządzenie. Wy dodajcie co lubicie, świetnie sprawdzają się np rodzynki. Dokładnie mieszamy.
Jeśli masa jest nadal zbyt rzadka możemy dodać jeszcze herbatników/biszkoptów.


Odsatwiamy masę na kilka chwil do lodówki (około 20 minut) aby trochę się ściągnęła, wówczas lepiej się lepi kuleczki.

Każdą kuleczkę wielkości pulpecika obtaczamy w wiórkach kokosowych i gotowe.

Przechowujemy w lodówce.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz