piątek, 16 października 2015

Nuggetsy z kurczaka ver.II

Do tej pory nuggetsy robiłam tak. Zainspirowana jednak brzydko prezentującymi się nuggetsami koleżanki Anety postanowiłam wypróbować sposób zrobienia ich w cieście a'la naleśnikowym. Poniżej przepis nie pochodzący od Anety, ale efekt wizualny u nas na talerzu podobnie jak i u niej nie był powalający. Za to w smaku kawałeczki mięsa są genialne. Serdecznie polecam!




Składniki:
podwójna pierś kurczaka

ciasto:
jajko
100 ml gęstego jogurtu - najlepiej typu greckiego
100 ml mleka
kilka łyżek mąki - do gęstości, ciasto musi być naprawdę gęste
sól, pieprz

1 łyżka sosu sojowego, czosnek granulowany, ostra papryka i majeranek - mieszamy ze sobą i nacieramy pokrojonego w kawałki (ok. 2-2cm) kurczaka.

Przyprawionego kurczaka wkładamy do ciasta i mieszamy. Ja zrobiłam to rano i odstawiłam do lodówki ale możecie to spokojnie robić na bieżąco.

Rozgrzewamy olej na patelni - nie bardzo głęboki ale musi go być na tyle dużo by zakrył do połowy smażone kawałki kurczaka. Za pomocą łyżki wyciągamy po kawałku mięso ze sporą ilością ciasta i smażymy z każdej strony do zarumienienia.

Podajemy same z sosem lub w towarzystwie np. frytek czy ziemniaczanych łódeczek.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz