wtorek, 19 lutego 2013

Strucla z powidłami


Składniki ciasta:
750 g mąki pszennej
2 jajka
300 ml mleka
90 g cukru
8 g cukru z wanilią lub wanilinowego
100 g miękkiego masła
1 łyżeczka soli
2 opakowania drożdży suchych (14 g) lub 28 g drożdży świeżych
WSZYSTKO MUSI BYĆ W TEMPERATURZE POKOJOWEJ

Dodatkowo:
1 słoiczek powideł (ja miałam taki 450g)
mleko do posmarowania

Składniki na kruszonkę:
25 g masła
5 łyżek mąki
2 łyżki cukru
8 g cukru z wanilią lub wanilinowego

Drożdże suche mieszamy z mąką  (ze świeżymi robimy rozczyn). Jajka roztrzepujemy z mlekiem, cukrem i cukrem waniliowym.
Do miski wsypujemy mąkę, robimy dołek, wlewamy mleko z jajkami, dodajemy masło, sól i wyrabiamy miękkie ciasto. Odstawiamy przykryte do podwojenia objętości w ciepłe miejsce (u mnie rosło 1,5 godziny ale może się zdarzyć, że będzie rosło nawet 2 godziny).
Po tym czasie ciasto wyjmujemy, krótko wyrabiamy (jeśli zbyt się klei podsypujemy mąką), dzielimy na 2 części. Każdą z nich rozwałkowujemy na grubość około 4-5 mm i długość blaszki. Smarujemy połową słoiczka powideł, zwijamy. Tak samo postępujemy z drugą częścią ciasta.


Zwinięte strucle układamy na blaszce, o wymiarach  28x35 cm w odległości od siebie. Pozostawiamy do podwojenia objętości (u mnie około 30 minut), strucle powinny się zetknąć ze sobą.
Po tym czasie, ostrym nożem, nacinamy strucle pośrodku, prawie do samej blachy. Odstawiamy do momentu, aż strucle rozłożą się na boki i zapełnią blachę (u mnie około 15 minut).


Przed samym pieczeniem smarujemy mlekiem i posypujemy kruszonką.
Pieczemy w temperaturze 180st przez około 40 minut.

SMACZNEGO!

1 komentarz: