niedziela, 2 września 2012

Gulasz paprykowo-śmietanowy

... choć trochę pracochłonny, naprawdę warto ...

Składniki:

500g polędwicy wieprzowej
1 czerwona cebula
2 duże czerwone papryki
250ml bulionu (ja miałam cielęcy)
200g śmietany 30%
1 łyżka masła
1 łyżeczka ziół prowansalskich lub dowolnych świeżych, posiekanych
2 ząbki czosnku

dodatkowo:
1 kg ziemniaków
2 łyżki margaryny
sól, pieprz, papryka w proszku


Łyżkę miękkiego masła mieszamy z łyżeczką ziół i 2 ząbkami czosnku, przeciśniętymi przez prasę. Wstawiamy do lodówki.
 
Papryki kroimy na pół, oczyszczamy z gniazd nasiennych i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia przecięciem do dołu. Smarujemy oliwą i lekko posypujemy solą i pieprzem. Pieczemy w nagrzanym do 200st piekarniku ok. 30- 40 min. w zależności od grubości skóry papryki, do momentuaż skórka zrobi się ciemna.
Papryki przekładamy do garnka i szczelnie przykrywamy pokrywką. Pozostawiamy na kilkanaście minut. Kolejno ściągnamy skórkę i kroimy w paski. Odstawiamy na bok.
 
Mięso kroimy w kostkę a cebulę w półplasterki.
Mięso podsmażamy na oleju. Kolejno dodajemy cebulę. Całość zalewamy rosołem, przykrywamy i dusimy na małym ogniu ok. 40 - 60 min., aż mięso będzie miękkie.
Do miękkiego mięsa dodajemy śmietanę i gotujemy bez przykrycia, na średnim ogniu, przez ok. 5-10 min aż sos lekko zgęstnieje. Przyprawiamy pieprzem i papryką w proszku. Na końcu dodajemy zimne masło czosnkowo- ziołowe, i pokrojoną w paski paprykę.

U mnie gulasz podany z ziemniakami zrobionymi trochę inaczej niż zwykle.
W czasie gdy mięsko się dusiło, obrałam ziemniaki i pokroiłamć w kostkę.
Margarynę rozpuściłam w średniej wielkości garnku. Dodałam ziemniaki, posoliłam solą ziołową, przykryłam i dusiłam na średnim ogniu ok. 30min, do miękkości.
Przemieszałam od czasu do czasu a na końcu oprószyłam papryką w proszku.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz