niedziela, 23 grudnia 2012

Szczecińska szarlotka


... przepis ten mam dzięki uprzejmości mojej drogiej koleżance Agnieszce, przywędrował do mnie prosto ze Szczecina. Dzięki niej wreszcie zaczęłam robić szarlotkę. Aguś BARDZO Ci za niego dziękuję! ...



Składniki:
3/4 szklanki mąki ziemniaczanej
1 szklanka mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka cukru
250g margaryny
30 ml mleka
4 jaja (oddzielnie żółtka i białka)
1,5 kg jabłek

oczywiście jeśli ktoś chce można dodać cynamonu do uprażonych jabłek

Jabłka obieramy, usuwamy gniazda nasienne i prażymy z łyżką cukru lekko podlane wodą do miękkości.
Odstawiamy.
Mąki mieszamy z proszkiem do pieczenia.
Mleko zagotowujemy z cukrem i tłuszczem.
Gorący płyn mieszamy za pomocą miksera z mąkami i studzimy.
Następnie nadal miksując dodajemy żółtka (po jednym).
Białka ubite na sztywną pianę mieszamy delikatnie z powstałą masą.
Ciasto dzielimy na dwie części.
Jedną z nich wylewamy do wyłożonej papierem do pieczenia blachy i podpiekamy przez około 15 minut w nagrzanym do 180 st piekarniku.
Na podpieczone ciasto wykładamy jabłka i zalewamy drugą połową ciasta.
Pieczemy w piekarniku (150 st) do momentu zarumienienia się wierzchu (około 30 minut).

U mnie dziś wydanie "choinkowe" z racji Świąt.

SMACZNEGO!

1 komentarz: