poniedziałek, 19 marca 2012

Ciastka i rożki z ciasta francuskiego

... by nie kusić losu i znów nie piec czegoś słodkiego w środku nocy postanowiłam za dnia coś wykombinować :) ...

Składniki :
1 op. ciasta francuskiego
dżem brzoskwiniowy lub morelowy
ulubione owoce – lub te, które akurat mamy

cukier kryształ
cukier puder
żółtko

Ciasto tniemy na jednakowej wielkości prostokąty - w co drugim wycinamy okienka. Całe prostokąty układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Smarujemy brzegi odrobiną żółtka, kładziemy częsci z okienkami, na środku każdego ciastka rozsmarowujemy po łyżeczce dżemu, a następnie nakładamy pokrojone owoce.
Smarujemy cistka żółtkiem rozmieszanym z odrobiną wody i posypujemy cukrem kryształem.

Pieczemy ciastka w nagrzanym do 210 st piekarniku około 10-15 minut (do zarumienienia się cista).

CIEKAWOSTKA: ze skrawków, jakie zostały po wycięciu okienek zrobiłam małe kwadratowe coasteczka z czekoladą. Tzn. na każdy prostokąt kładłam pół tabliczki czekolady, składałam na pół dobrze zaciskając brzegi - można pomóc sobie widelcem tak jak przy pierogach :) Widać je na zdjęciach.

Oczywiśie nie mogłam się oprzeć i otworzyłam kolejną paczkę ciasta :)
Powstały z niego rożki z jabłkami jak również z jabłkami i budyniem.
Zasada pieczenia jest taka samatyle, że wycinamy dość duże kwadraty z ciasta. Na jednej części układamy jabłka i zasypujemy cynamonem i cukrem kryształem lub łyżką wcześniej przygotowanego i przestudzonego budyniu waniliowego/śmietankowego :)

Pamiętajcie, że wszystkie ciastka i rożki były również smarowane żółtkiem lub białkiem jak kto woli i posypane cukrem kryształem.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz