niedziela, 22 września 2019

Tarta szpinakowa na spodzie z batatów

Tarta szpinakowa na spodzie z batatów wg przepisu Kingi Paruzel
Syta a zarazem lekka. SERDECZNIE polecam!
Składniki:
✔1 cebula 
✔2 ząbki czosnku
✔250 g liści szpinaku baby 🍃
✔3 suszone pomidory 🍅 ( ja dodałam takie z oliwy)
✔300 g gęstego jogurtu naturalnego
✔1 jajko 🥚
✔3 łyżki startego sera grana padano 🧀
✔szczypta płatków chili 🌶 (ja dałam szczyptę chili jalapeno kruszone)
✔szczypta gałki muszkatołowej
✔sól i pieprz do smaku 🧂
Na spód potrzebujemy
✔1 duży batat lub 2 mniejsze 🥔
✔łyżka oliwy

Mieszamy jogurt z jajkiem, serem i przyprawami.
Cebulę smażymy na łyżce oliwy wraz z przeciśniętym czosnkiem. Dodajemy pokrojone pomidory i szpinak. Smażymy około 5 minut.
Przestudzoną masę szpinakową dodajemy do jogurtu.
Batat pokrojony w 2mm plastry obsmażamy na łyżce oliwy (ja zarówno tutaj jak i do cebuli dałam oliwę ze słoiczka z pomidorami - ma fajny aromat).
Usmażone płatki batata odkładamy na ręcznik papierowy by nie były takie tłuste a później układamy z nich nasz spód do tarty.
Całość zalewamy masą jogurtowo-szpinakową i zapiekamy w nagrzanym do 180st piekarniku przez 40 minut.

Powyższe składniki są idealną ilością na formę max 25 cm.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz