niedziela, 1 kwietnia 2012

Kapusta zasmażana

Składniki:
pół główki białej kapusty
2 liście laurowe
4 ziarna ziela angielskiego
8 ziaren pieprzu
1 łyżka cukru
1 duża cebula - biała lub czerwona, czerwona daje lepsze walory wizualne :)

Posiekaną kapustę ugotowałam w wodzie z liśćmi laurowymi, zielem angielskim, pieprzem i cukrem. Pod koniec gotowania wrzuciłam garść kminku. Pogotowałam jeszcze około 5 minut.
Miękką kapustę odsączyłam usuwając liście laurowe.
Na patelni, na rozgrzanym maśle podsmażyłam drobno posiekaną cebulę lekko posypując ją cukrem.
Gdy była już miękka dodałam do niej kapustę.
Na innej patelni przygotowałam zasmażkę: rozgrzałam spory kawałek masła, kiedy zaczęło się pienić, wsypałam czubatą łyżkę mąki i energicznie mieszałam, aż do momentu kiedy mąka nabierze ciemno żółtego koloru.
Przelałam zasmażkę do kapusty i wszystko intensywnie wymieszałam. Smażyłam przez kilka minut. Kapustę doprawiłam odrobiną soli.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz